2010年12月10日星期五

兴致而行的决定

我喜欢旅行。

那种逃脱现实,、到一个没有人认识的国度的感觉很好。

我喜欢热闹。

一群志趣相同的年轻人四处乱闯的感觉真的很棒。

原本很期待的日本之行,现在变成了负累,违背了原意。

日期一日一日逼近,大家似乎无动于衷。

从六人行、变四人行、再变二人行……我实在没有心力花精神时间安排十天的行程。

同样价值,我其实可以无后顾之忧让旅行社张罗一切。

如今已成骑虎难下的局面。

完全偏离了原先的计划,无论理由是什么,那是变相的不守承诺。

我想,以后我会三思兴致而行的决定。

失望,从来就轻易抹煞原有的热诚。

4 条评论:

  1. Wow... Japan :)
    A great country!
    Don't get affected by those breaking promise. That would definately their loss.

    Cheer up and have a nice trip. Planning is the funniest time for travelling, because you could know more than others.

    T_T

    回复删除
  2. Thanks!

    我会努力振作起来 :)

    回复删除
  3. buy lonely planet and plan. Go to tripadvisor.com, good website to plan. next time don't go with these people again la.

    回复删除
  4. It's really challenging to plan for a low cost + wide coverage trip :-p

    回复删除